Open/close menu Menu

Hoe Laurens Badkamers meer succes boekt, met minder bezoekers

Waar onze klanten met een fysieke winkel meestal méér bezoekers in hun zaak willen, was de doelstelling van Laurens Badkamers juist het tegenovergestelde. We ontwikkelden een marketingstrategie, waarmee de badkamerspecialist minder bezoekers in zijn showroom zou krijgen. Een centraal onderdeel hierin was de compleet nieuwe website. Het eerste half jaar na het doorvoeren van de plannen boekten we zowel online als in de showroom al mooie successen!

Voor wie met gefronste wenkbrauwen het intro las, hier komt de ‘maar’: eigenaar Laurens Keurhorst wilde minder bezoekers in de showroom, máár wel meer klanten. Met hoogwaardige materialen, luxe sanitair, uitsluitend maatwerk, exclusieve ontwerpen en stijlvolle producten richten Laurens en zijn team zich steeds meer op het hogere segment. In de afgelopen jaren werkten we continu aan het scherpstellen van de beoogde doelgroep. In deze case lichten we toe hoe we nu door de slimme inzet van verschillende marketingtools meer potentiële klanten wisten te bereiken. 

Bekijk de website

Eerst nemen we je nog even mee op een trip down memory lane, want het voelt alweer als een eeuwigheid geleden dat Laurens Badkamers nog de naam “Tempert Tegels & Badkamers” droeg. Toch hoeven we maar vijf jaar terug in de tijd, naar het moment dat we met hen de overstap naar het concept ‘Baden in luxe’ maakten. Deze totale rebranding was het startpunt waarvanuit we echt gas konden gaan geven en online gingen scoren

Lancering nieuwe website Laurens Badkamers

Flashforward naar eind 2021: nog voordat we het nieuwe jaar inluidden, ontpopten wij met Laurens en zijn team al de champagne, om te proosten op de lancering van een compleet nieuwe website. Voor een betere user experience (UX) en user interface (UI) ontwierpen we een volledig nieuw design. Daarnaast zetten we alleen de projecten over die nog aansloten bij het huidige aanbod en de behoeften van de beoogde doelgroep.

Onze contentspecialist en SEO specialist tikten er flink op los: ze herschreven alle bestaande teksten in een passende tone of voice en ontwikkelden nieuwe pagina’s. Met een verbeterde linkstructuur, de toepassing van linkbuilding en aanvulling van SEO teksten stimuleerden we de organische vindbaarheid voor de juiste doelgroep. Voor meer waardevolle leads zetten we in op passende badkamerstijlen. Zo focusten we onder andere op de zoekterm ‘Hotel chique badkamer’, waarmee we al snel een plek in de top 5 van Google innamen.

Door de Ads campagnes anders in te richten, targetten we ook via betaalde advertenties de juiste doelgroep. Ten slotte keken we kritisch naar de inzet van social media, voor Laurens Badkamers een belangrijke kanaal voor conversies. Hier maakten we een verbeterslag door ook op Pinterest zoekmachineoptimalisatie (SEO) door te voeren.

SEO optimalisatie

Inmiddels zijn we ruim een half jaar verder en kunnen we een eerste balans opmaken. Els, contentspecialist en klantbeheerder van Laurens Badkamers, bespreekt ieder kwartaal de resultaten met Laurens. Tijdens de afgelopen evaluatie blikten ze ook terug op het eerste half jaar sinds de livegang. In vergelijking met dezelfde periode het jaar ervoor, kon ze flink wat stijgende lijnen presenteren.

Aantal sessies +22%
Sessieduur +75%
Paginaweergaven +163%

Naast de groene cijfers die wij online zien, merkt Laurens ook in de showroom de uitwerking van de aangescherpte online filtering. Zoals gewenst ontvangt hij minder bezoekers, maar meer potentiële klanten: doel bereikt. Zou je denken. Maar tijd om achterover te leunen is er niet bij, want de concurrentie ligt altijd op de loer. En sociale en economische ontwikkelingen in de maatschappij hebben ook duidelijke invloed op uitgavenpatronen en zoekvolumes in deze branche. Zo wordt de lat steeds hoger gelegd en blijven wij onszelf continu uitdagen om online (en in de showroom) optimaal te blijven scoren. 

Els de Witte
Geschreven door Els : Els de Witte
Contact met Els
Moddit Instagram Swipe up verdwenen Laurens website live