De Groot Vroomshoop is groots in bouwen met hout en daar hoort natuurlijk een grootse website bij. De organisatie kwam daarom bij ons met een duidelijk doel: “In plaats van drie verschillende werkmaatschappijen met elk een eigen website, willen we als één organisatie naar buiten treden”. Een prachtige uitdaging die wij maar al te graag aangingen. Het resultaat? Een gloednieuwe headless website met een uitstekende performance, die alle doelgroepen bedient. Van SEO tot content en development tot design, verschillende specialisten droegen enthousiast hun steentje bij aan dit mooie bouwproject.
De Groot Vroomshoop is een maatschappelijk ondernemer die circulair bouwt, voor toekomstige generaties. En daar bouwen wij graag aan mee, met een bewuste strategie. Om weer als één bedrijf naar buiten te treden, hebben we in een aantal gezamenlijke strategische sessies een duidelijk plan van aanpak geschreven.
Eén nieuwe website:
Bij dit project kwamen verschillende uitdagingen kijken. De grootste was de migratie van de drie oude websites naar het nieuwe domein. Hierbij was het belangrijk dat de online vindbaarheid niet verloren ging tijdens het proces. Een flinke klus, maar essentieel voor het behoud van de SEO-waarde. Om deze migratie in goede banen te leiden, hebben onze SEO-specialisten alles uit de kast getrokken. Met als aandachtspunten:
We waren Moddit niet als we niet nog een stapje verder gingen. Want naast het behoud van de online vindbaarheid tijdens de migratie, hebben we ook als doel gesteld om zo hoog mogelijk te scoren in Google. Dit hebben we onder andere gedaan met behulp van structured data in de vorm van JSON-LD.
Voor een goed gevulde website ben je bij onze contentspecialisten aan het juiste adres. Het doel voor de nieuwe site van De Groot Vroomshoop was om sfeervolle content te schrijven die het verhaal van De Groot Vroomshoop vertelt en inspeelt op de beleving van de verschillende doelgroepen per werkmaatschappij. Voor deze merkbeleving was een nieuwe, frisse schrijfstijl en passend beeldmateriaal erg belangrijk. Dit zie je niet alleen wanneer je op de homepagina bent, maar ook op de projectpagina waarin we onderscheid hebben gemaakt tussen de verschillende werkmaatschappijen, om zo de bezoekers sneller van de juiste informatie te voorzien. Zo laten we zien waar de kracht van de organisatie ligt.
Bij deze contentrijke website zorgen content clusters voor structuur. De inhoud is gebundeld rond hoofdonderwerpen (clusters), zoals in onderstaand voorbeeld. En dat is niet alleen fijn voor de bezoeker, maar ook voor de vindbaarheid in zoekmachines als Google.
Ook de interne linkstructuur speelde een grote rol bij het schrijven van de content en het vullen van de nieuwe site. Zo wordt er op veel pagina’s door middel van blokken doorgelinkt naar andere pagina’s op de site. Op deze manier is het aantrekkelijk om door te klikken en gemakkelijk voor de verschillende doelgroepen om naar de voor hen relevante pagina’s te navigeren. Dit is belangrijk voor zowel de gebruikservaring, als voor de vindbaarheid in zoekmachines.
We schakelen graag door naar de zesde versnelling en maakten van de zoekfunctie op de nieuwe website een echte game-changer. Daar zag ons developmentteam natuurlijk een mooie uitdaging in. Middels Algolia implementeerden zij een krachtige en slimme zoekfunctie op de nieuwe website van De Groot Vroomshoop. Deze zoekmachine zoekt binnen de verschillende clusters en toont alleen de relevante resultaten per cluster aan de bezoeker, zodat hij/zij langer op de website blijft. Daarnaast kunnen we precies uitlezen waar bezoekers op zoeken en wat de klikfrequentie is. Een zoekfunctie waar je dus echt mee kunt scoren!
Met een rijke vulling aan content is de performance van een website altijd een uitdaging. Hoe gaan we alle content overbrengen naar één website, aanvullen, foto’s en video’s toevoegen en er toch voor zorgen dat de snelheid van de website op niveau blijft? De perfecte oplossing hiervoor is een headless WordPress website! Bij deze innovatieve manier van websiteontwikkeling koppelen we de back-end los van de front-end. Dit zorgt voor meer vrijheid in het ontwerpen en structureren van de webpagina’s, met behoud van het gebruiksgemak van WordPress. Ook maakt deze scheiding onderhoud en updates gemakkelijker voor verschillende gedeeltes van de site. Het beste van twee werelden!
De headless ontwikkeling zorgt ervoor dat de site van De Groot Vroomshoop er aan de voorkant strak uitziet én aan de achterkant makkelijk aanpasbaar is. Deze techniek biedt ook betere SEO-mogelijkheden en een zeer snelle laadtijd, wat goed van pas komt bij een contentrijke website als deze. Door headless te ontwikkelen hebben we een uitstekende performance gerealiseerd voor een grootse website!
Met deze gloednieuwe headless website is De Groot Vroomshoop voorzien van een domein dat volledig aansluit op de verschillende doelgroepen van de organisatie. Door toepassingen als headless, een slimme zoekfunctie, content clusters en gestructureerde data kunnen we met trots zeggen dat de online zichtbaarheid van De Groot Vroomshoop sterk verbeterd is sinds de livegang.
Wil jij ook online scoren met een strak ingerichte en supersnelle, headless website? Neem contact met ons op! We bespreken graag de mogelijkheden voor jouw bedrijf.