Instagram Guides, misschien heb je er al van gehoord of misschien wekt het juist je interesse. Het bekende social media platform heeft deze functie eind vorig jaar gelanceerd. Een handige tool om posts, producten en locaties samen te voegen in een gids, waardoor je een aantrekkelijk mini-magazine creëert. Wij lichten deze nieuwe functie van Instagram graag toe en helpen je op weg met de inrichting ervan.
De naam geeft het al een beetje weg, want met Instagram Guides kun je gidsen creëren. Het kan ook wel gezien worden als een verzamelplek voor al je favoriete berichten en topics. Instagram Guides geeft je de mogelijkheid om je posts, producten of locaties te combineren in één fraai overzicht. Doordat je meerdere plaatsen, berichten of producten, voorzien van afbeeldingen en korte teksten, bundelt creëer je eenvoudig een mini-magazine. Hoe leuk is dat?! Je kunt niet hiervoor trouwens niet alleen je eigen content gebruiken, maar het is ook mogelijk om content van een ander Instagram-account toe te voegen.
Instagram Guides heeft iets weg van Pinterest. Het bundelen van je posts, producten en locaties lijkt namelijk een beetje op het ‘pinnen’ op Pinterest. Hoe tof dat dit nu ook op Instagram kan! Het is niet alleen leuk voor je persoonlijke account, maar kan ook een interessante toevoeging zijn aan je bedrijfspagina. Met Instagram Guides kun je je volgers op een mooie manier inspireren en nieuwsgierig maken.
Je kunt Instagram Guides op verschillende manieren inzetten, maar de voornaamste reden is om je volgers te inspireren. Highlight posts die wat meer aandacht verdienen, bundel de posts die in dezelfde verhaallijn of categorie vallen of maak een overzicht van posts die het beste scoren. Combineer acties en boost een artikel, collectie of project.
Wil je een specifiek project uitlichten of een aantal producten bundelen voor een bepaalde doelgroep, dan is de nieuwe feature van Instagram zeker interessant. Ook als je je in je feed bijvoorbeeld op meerdere doelgroepen richt, geeft Instagram Guides je de mogelijkheid eenvoudig de berichten per doelgroep te bundelen. Verderop in deze blog lees je hoe je zelf een guide maakt.
De Instagram Guides zijn onder te delen in drie categorieën, namelijk: Gids Plaatsen, Gids Producten en Gids Berichten. Voor je begint met het maken van een gids is het handig om te kijken voor welk van onderstaande categorieën je er een wil creëren.
Zodra je een Instagram Guide hebt aangemaakt, kan je deze terugvinden op het profiel onder het een ‘magazine’-icoontje. Deze vind je tussen de iconen van Instagram-TV en posts waarin je bent getagd.
Volg onderstaande stappen om je eigen mini-magazine te maken:
Alles ingevuld? Dan ben je klaar om je eerste gids te plaatsen en te delen in je Instagram Stories of via een Direct Message. De link van de Guide is ook te kopiëren als je deze bijvoorbeeld op een ander social media platform wil delen.
Wij als digital agency hebben natuurlijk niet stilgezeten sinds de komst van Instagram Guides. Zo hebben we voor Laurens Badkamers al een mooie Instagram Guide opgesteld, zoals je hierboven ziet. Heb je nog vragen of hulp nodig bij de inrichting? Laat het ons weten!