De zomervakantie. Een periode waarin de snelwegen volstromen met enthousiaste vakantiegangers, het rustig op kantoren is en mensen hun geld vooral besteden aan leuke activiteiten. Maar of dit ook betekent dat het geen goede tijd is om te scoren met een online campagne? Zeker niet! Dat bewijzen onze specialisten die deze zomer niet met gestrekte beentjes op het strand lagen. Zij gingen namelijk volop aan de bak voor onze klanten om successen te behalen. En dat lukte: zo stegen de showroomafspraken voor een van onze klanten zelfs in de komkommertijd met 17%. Hieronder lees je hoe we dat deden.
Voor Kunststof Kozijnen Fabriek Heerenveen, mochten wij een zomercampagne opzetten om meer offerte-aanvragen te genereren. Dit deden we in een voor KKFH wat rustigere periode. Hoe? Door urgentie te creëren. Zo speelden we in op schaarste: het niet op tijd handelen zorgde ervoor dat je te laat bespaart op je energierekening. De insteek was dan ook: om de stookkosten tijdens de koude wintermaanden zo laag mogelijk te houden, kun je het beste nu alvast goed isolerende kunststof kozijnen aanvragen.
De zomer is bij KKFH dus eigenlijk hét moment om kozijnen aan te schaffen, als je vóór de koudste dag van het jaar wilt profiteren van nieuwe (energiebesparende) kozijnen. Aansluitend op de periode van het jaar bedachten wij voor hen de campagne “All-inclusive weken”. De actie luidde: geef vóór de gestelde deadline akkoord op je offerte, dan garandeert KKFH dat vóór de koudste dag van het jaar de nieuwe kozijnen gemonteerd zijn én profiteer je ook nog eens van 3 jaar gratis onderhoud. Zo konden klanten genieten van een onbezorgde vakantie en werden zij, net als tijdens een all-inclusive vakantie, volledig in de watten gelegd. Klinkt best goed, toch?
Voor de zomercampagne maakten we gebruik van zowel online als offline marketing, welke we breed hebben ingezet binnen een straal van 80 kilometer rondom Heerenveen. Op Instagram en Facebook bestond de actie uit twee verschillende campagnes, waaronder een verkeerscampagne, bestaande uit een videoadvertentie en een carrousel. Hierbij stuurden we de doelgroep naar de actielandingspagina en richtten we ons met name op de doelgroep die geïnteresseerd is in onderwerpen zoals: huizen, energie-efficiëntie en duurzame energie. De ander was een leadgeneratiecampagne met een leadformulier in de advertentie. Daarmee bereikten we met remarketing eerdere websitebezoekers én een vergelijkbare doelgroep van bezoekers van de desbetreffende actiepagina.
Met behulp van Google Ads pasten we tijdelijk verschillende advertentie-extensies aan in het Search Netwerk, om de potentiële klant sneller naar de landingspagina te leiden. Ook implementeerden we display banners op verschillende websites. Tot slot stuurden we een zomerse ansichtkaart naar ontvangers van offertes die nog niet geconverteerd hadden. Het resultaat van deze uitingen? We bleken mensen van hun strandstoel af te krijgen, want het aantal showroomafspraken steeg met 17%. Bovendien zagen we een stijging in de conversiewaarde van 7,2%.
Ook Lammertink Isolatie klopte bij ons aan met de vraag of wij in de rustige zomerperiode een campagne konden opzetten om de omzet een boost te geven. Hierbij motiveerden we de klant om juist in de zomer actie te ondernemen. De hoofdboodschap was het vroegtijdig isoleren van je woning, voordat slechtere weersomstandigheden aanbreken. Het unieke aan deze boodschap? We verleiden de doelgroep met het terugwinnen van de investering. Want naast dat je met goede isolatie kunt besparen op de energierekening, kon men dus ook letterlijk geld terugwinnen! Ook keken we samen met Lammertink Isolatie naar zaken die zij extra konden bieden ten opzichte van de concurrent, zoals een snellere realisatietijd. Met deze input gingen onze specialisten aan de slag.
Voor deze actie maakten we gebruik van zowel Google Ads als Meta. Via Meta creëerden we twee verschillende campagnes op Instagram en Facebook. Eén daarvan was een verkeerscampagne waarmee we de doelgroep naar de landingspagina stuurde. We richtten ons op mensen met interesses in onderwerpen zoals woningen, energie-efficiëntie, renovatie en warmte-isolatie. Daarnaast gingen we aan de slag met een leadgeneratiecampagne, waarbij de bereikte doelgroep direct een contactformulier kon invullen. In de leadgeneratiecampagne focusten we door middel van remarketing op eerdere websitebezoekers én een vergelijkbare doelgroep van deze bezoekers. Alle geconverteerde websitegebruikers sloten we uit. Wel zo handig!
Om te voorkomen dat wij alle leads handmatig moesten verzamelen, maakten we gebruik van een koppeling via Zapier. Dit zorgde ervoor dat alle leads automatisch werden doorgestuurd naar Lammertink Isolatie, zonder dat wij daarvoor iets hoefden te doen. Zo kon Lammertink Isolatie sneller contact opnemen met haar klanten.
Via Google Ads veranderden we tijdelijk verschillende advertentie-extensies binnen het Search Netwerk, waardoor we de potentiële klant zo snel mogelijk konden navigeren naar de landingspagina. Ook hebben we display banners ingezet om op diverse websites awareness te creëren bij potentiële klanten. En de resultaten? Die mogen er zeker zijn, want we haalden 28 leads binnen via Meta en realiseerden maar liefst 171 adviesgesprekken via de website. Zo konden ook de medewerkers van Lammertink Isolatie na de bouwvak weer lekker aan de bak!
Wil jij nu ook samenwerken met specialisten die ook de rustige periodes aangrijpen om online te scoren? Neem dan contact met ons op!