Open/close menu Menu

5 jaar samenwerking: elk jaar minder kosten en meer conversies!

Buiten-Goed verkoopt al meer dan 30 jaar tuinkassen, overkappingen en tuinkamers, en sinds de laatste 10 jaar hebben zij hun assortiment uitgebreid met serres, zonwering, smeedijzeren kassen/ overkappingen en schuif- en vouwwanden. Zo’n 4,5 jaar geleden begonnen wij voor hen met het realiseren van een nieuwe website en het herstructureren van hun online marketing. Sindsdien hebben we ieder jaar hun omzet samen weten te verhogen. Een echte succescase waar we trots op zijn.

5 jaar samenwerking 5 jaar samenwerking

Toen we in contact kwamen met Buiten-Goed was de doelstelling duidelijk: groeien in leads.

1

125% groei in organische gebruikers
Conversiestijging van 89,86%
Daling Ad spend 18,98%.

Binnen no-time stampten we een nieuwe performance strategie uit de grond. We introduceerden een nieuwe structuur voor Google Ads en een sterke SEO strategie om de organische vindbaarheid te verbeteren. Stap voor stap zijn we toen, aan de hand van deze nieuwe strategieën, gaan optimaliseren. Met succes, al zeggen we het zelf.

Safretti

Succesvolle SEA campagnes

Met de komst van een nieuwe website konden de SEA campagnes natuurlijk niet achterblijven. Onze SEA specialisten wisten het account van Buiten-Goed goed te herstructureren en zorgden zo voor een succesvolle nieuwe SEA campagne. Maar waar richtten we ons op?

 

Minder kosten, meer conversies

Meer kwalitatieve bezoekers, voor minder geld. Wat wilt een mens nog meer! Door het doorvoeren van de nieuwe SEA strategie maakten we een enorme efficiencyslag. Er zijn veel onnodige clicks bespaard gebleven en het advertentiebudget is op de juiste manier besteed.

Elke productgroep een eigen campagne

Bij de SEA optimalisatie is er ook gekeken naar nieuwe campagnes. Waar er voorheen één grote campagne was, zijn er nu vijf campagnes per productgroep gerealiseerd. Sinds 2020 zijn dit de volgende campagnes:

  • Serres
  • Windschermen
  • Tuinkassen
  • Priëlen en oranjerieën
  • Carports
Verbeteren van hygiënefactoren

Naast het splitsen van campagnes op basis van productcategorieën is er een groot aantal hygiënefactoren verbeterd, om het algoritme zo goed mogelijk te kunnen laten werken. Advertentie-extensies hebben we relevanter ingezet. Waar mogelijk hebben we automatische biedstrategieën doorgevoerd. Relevante doelgroeplijsten zijn toegevoegd en irrelevante zoektermen zijn uitgesloten. Al met al heeft dit gezorgd voor een behoorlijke groei in omzet!

SEA Resultaten

We hebben al wat verklapt over het resultaat waarbij we elke jaar de omzet hebben weten te verhogen. Vanaf 2018 heeft Buiten-Goed ieder jaar een omzetgroei van 20% gehad. We zitten nog maar net in 2021 en nu al is de omzetgroei 66% verhoogt. Maar welke resultaten hebben geleid tot deze omzetgroei?

125% groei 125% SEO groei

Duidelijker en meer respons!

Zeker vanaf het moment van de migratie is de huidige website niet alleen veel duidelijker geworden, maar zien wij ook veel meer respons. Richard den Boer Buiten-Goed
  • Clicks toegenomen met 86,74%
  • Kosten voor SEA daalde met 18,98%
  • 56 top 3 posities in Google Organic
  • 200 top 10 posities in Google Organic
  • Totaal omzetgroei in 2021 - 66%

Wil jij ook online scoren?

Erik Kobes
Erik Kobes Strateeg Digital Marketing
Simon Hogenkamp
Simon Hogenkamp Mede-eigenaar
Sjoerd van der Hulst
Sjoerd van der Hulst Mede-eigenaar
Remo Outila Brian van Moddit