Open/close menu Menu

Kerstcampagne Meerdanvlees.nl leidt tot 75% meer omzet

Sinds september werkt Moddit samen met Meerdanvlees.nl aan het vergroten van het online succes van de webshop. Hoewel de geheel nieuwe styling en vernieuwde website begin 2021 worden gelanceerd, hebben we ons voor de kerstperiode alvast volledig gefocust op de online groei. En met succes: een omzetstijging van 75% ten opzichte van vorig jaar en zo’n groot aantal bestellingen dat de voorraad er razendsnel doorheen ging.

Restaurantkwaliteit

Meerdanvlees staat voor goed spul, de beste service en een eerlijk verhaal. Op Meerdanvlees.nl vind je dan ook alleen de allerbeste stukken vlees, vis en gevogelte. Voor je wekelijkse portie, maar ook voor op de BBQ, een luxe etentje of: het kerstdiner. Om in deze periode juist op dat laatste in te spelen, hebben we diverse marketingkanalen- en middelen ingezet om zoveel mogelijk mensen te stimuleren de producten van restaurantkwaliteit in huis te halen voor deze kerst.

Meerdanfeest-box

Al snel na de start van de samenwerking begonnen naast de voorbereidingen voor de nieuwe styling en vernieuwde website ook die voor de feestdagen. Samen met Meerdanvlees ontwikkelden we een nieuw concept: de Meerdanfeest Beef Wellington-box! Speciaal voor de kerstdagen stelde Meerdanvlees een beperkt aantal all-in-boxen samen met daarin niet alleen een botermalse chateaubriand, maar ook de overige benodigde ingrediënten voor de perfecte Beef Wellington. Denk aan prosciutto, verse gemengde paddenstoelen, verse kruiden, bladerdeeg en natuurlijk een recept met daarop uitleg en tips voor de beste bereiding.

Een primeur en succes in één: binnen drie dagen waren alle 70 boxen uitverkocht. De chateaubriand was buiten de pakketten om ook het op een na beste verkochte product met een groei van 110% ten opzichte van 2019!

25% meer conversie uit Google Ads
Omzetstijging van 75%
binnen drie dagen waren alle 70 boxen uitverkocht
Meerdanvlees

Gerichte marketingcampagnes

Om aandacht en verkoop te genereren voor de Beef Wellington-box, populaire kalkoenen en overige kerstproducten hebben we een mix van kanalen en middelen ingezet. Er zijn gerichte social media campagnes, landingspagina’s, advertenties en smart shopping campagnes gecreëerd. Daarnaast hebben we in de tweede week van december direct mailings verstuurd naar 7000 klanten van Meerdanvlees om ook offline klanten te bereiken. In de campagnes hadden we onder andere focus op de verkoop van kalkoen en dat is zeker gelukt. Ook met dit product hebben we een mooie omzetgroei gerealiseerd ten opzichte van vorig jaar, namelijk 147%.

Stijging van verkeer, conversie en omzet

De inzet van deze middelen heeft in de periode van 1 tot 18 december ten opzichte van vorig jaar geleid tot een totale omzetstijging van 75%. We hebben ervoor gekozen de resultaten tot de 18de mee te nemen, aangezien Meerdanvlees vanwege de grote hoeveelheid bestellingen genoodzaakt was de bezorging te stoppen en alleen nog afhaal aan te bieden. We hebben op dat moment ook een aantal campagnes afgeschaald, waaronder de Google Ads-campagnes.

MDV

25% meer conversie uit Google Ads

Hoewel het budget ten opzichte van vorig jaar voor de Ads-campagnes wel iets is verhoogd, hebben deze campagnes ook 149% meer omzet opgeleverd. De conversieratio is daarnaast met 25% gestegen. Een verklaring hiervoor is de inzet van dynamische advertentieteksten. Hierdoor weten klanten direct wat de prijzen zijn van de producten die Meerdanvlees aanbiedt. Mensen die een product te duur vinden, zullen niet op de advertentie klikken. Degenen die de prijs wel redelijk vinden en daardoor op de advertentie klikken zijn eerder geneigd om ook daadwerkelijk een bestelling te plaatsen. Zo gaan er geen onnodige kosten verloren.

We zijn blij dat we met onze diensten hebben kunnen bijdragen aan de flinke conversie- en omzetstijging van Meerdanvlees en hopen dat we daarmee veel mensen een mooie en heerlijke kerst bezorgen met producten van restaurantkwaliteit. Fijne feestdagen en op naar een goed 2021!

Sjoerd van der Hulst
Geschreven door : Sjoerd van der Hulst
Contact met Sjoerd

Net als Toelevering Online online scoren?

Karen Runneboom
Karen Runneboom Digital marketing
Simon Hogenkamp
Simon Hogenkamp Mede-eigenaar
Sjoerd van der Hulst
Sjoerd van der Hulst Mede-eigenaar
Remo Outila Brian van Moddit