Open/close menu Menu

Contentcreatie

De tijd van alleen maar zenden ligt ver achter ons, je klant verwacht interactie. Met waardevolle content stimuleren wij de binding met je doelgroep en vergroten wij het bereik en de naamsbekendheid van je merk. Onze contentspecialisten hebben een perfect gevoel voor taal, vorm, timing en context, dus laat dat maar aan ons over.

Jouw doelgroep bedienen

Klant is koning

De quote ‘content is king’ weegt voor ons even zwaar als ‘klant is koning’, of in dit geval: ‘doelgroep is koning’. Met passende online uitingen worden jouw potentiële klanten door ons op hun wenken bediend en geven we ze een duwtje in de goede richting.

Klanten aan je binden

Online engagement

Door een overload aan online informatie wordt de consument steeds kritischer, maar gelukkig houden wij wel van een uitdaging. Door relevante content aan te bieden en de interactie op te zoeken, bouwen we aan authenticiteit en echte binding met jouw klant.

Judith en Els | Moddit Digital Agency

Praatje – plaatje

Webteksten, blogs, pay-offs, socialmediaberichten of mailings, onze ervaren contentspecialisten bedenken en tikken het liefst de hele dag. Met de lezer en het doel van de tekst helder voor ogen, weten ze overal de juiste tone of voice neer te zetten. In foutloos Nederlands, natuurlijk.

Deze teksten worden vaak ondersteund door passend beeldmateriaal, denk aan graphics, video- en fotografie. Onze contentspecialisten werken nauw samen met onze visual designers om teksten te voorzien van het juiste, aanvullende en versterkende beeld. We maken hierbij altijd doordachte woord-, lettertype-, kleur-, vorm- en beeldkeuzes.

Het MOD-model

Een goed doordacht plan is het halve werk. Vanuit de marketingstrategie werken wij een contentstrategie uit. Deze geven we vorm aan de hand van ons eigen MOD-Model, waarin we onderscheid maken in Master, Overhead en Daily content. Gebaseerd op het 3H-model van Google, met de principes Hero – Hub – Hygiene/Help, geven wij iedere laag een eigen functie, frequentie en kanalen.

Master content

Met deze content ga je impact maken. Er mag flink uitgepakt en extra geïnvesteerd worden om écht de aandacht te trekken met de boodschap die je wilt overbrengen. Als je dit goed doet, kan je een grote groep in contact brengen met jouw bedrijf. Je kunt hierbij denken aan een grote online of radio/tv-campagne, een open dag of de lancering van een nieuw product.

Overhead content

Overhead content is content waarmee je met onderbouwing en diepgang de doelgroep informeert en hun behoefte(n) vervult. Vaste formats bijvoorbeeld, waarmee je de aandacht van de doelgroep langer vasthoudt en waarvoor jouw doelgroep vaker bij je terugkeert. Met deze content creëer je engagement. Denk hierbij aan een YouTube-serie, podcast of blog.

Daily content

Content waarmee je de doelgroep informeert over jouw bedrijf en je dienst of product, waardoor je (mogelijke) vragen van de doelgroep beantwoordt, vallen in ons model onder ‘daily content’. Het gaat hierbij om de berichten die elke dag relevant zijn. Je kunt hierbij denken aan instructievideo’s en FAQ’s. Maar ook inhakers op social media of berichten vanaf de werkvloer vallen hieronder.

Hoe wij werken

Vanuit de contentstrategie doen wij een voorstel voor een praktisch plan, door samen te sparren komen we tot een definitieve planning voor de uitingen die er gedeeld gaan worden. De klant houdt zicht op de teksten die er geschreven worden en krijgt inzicht in de socialmediakalender. Afhankelijk van de eigen wensen nemen we al het werk uit handen of beheren we de kanalen samen.


Hulp nodig? Wij helpen je graag!

Neem contact op!
Judith van Soest
Judith van Soest Digital marketing | Content
Els de Witte
Els de Witte Digital marketing | Content
Zoë Frijlink
Zoë Frijlink Content
Moddit Instagram Swipe up verdwenen Laurens website live