Na een complete rebranding van ‘Tempert Tegels en Badkamers’ naar ‘Baden in luxe’ in 2017, was het vanaf 2018 tijd om met Laurens Badkamers online te gaan scoren. En met succes: sindsdien worden jaar na jaar de ambitieuze doelstellingen ruimschoots gehaald. Met 2020 als grote uitschieter.
Toen de samenwerking tussen Laurens Keurhorst en Moddit zo’n vier jaar geleden startte, noemde het huidige Laurens Badkamers zich nog Tempert Tegels en Badkamers. Omdat de doelgroep in de loop der jaren flink veranderde, was het tijd voor een nieuwe focus en een behoorlijke upgrade. Samen met Laurens gingen we aan de slag met een complete rebranding: de showroom werd aangepakt, maar ook online was een restyling nodig om de nieuwe doelgroep, een hoger segment, op alle kanalen aan te spreken. Tempert Tegels en Badkamers transformeerde tot Laurens Badkamers: Baden in luxe.
Het Baden in luxe-concept van Laurens Badkamers heeft niet alleen betrekking op de ontwerpen van de badkamers, maar sluit ook aan op de doelgroep en de manier waarop Laurens met zijn klanten omgaat. Het concept is persoonlijk, inspirerend en straalt echt luxe uit. Als online marketing partner van Laurens Badkamers zijn wij aan de slag gegaan met het totaalconcept: van een doelgroeponderzoek, nieuwe merknaam en huisstijlcreatie tot het ontwikkelen van alle bijbehorende online en offline communicatie-uitingen.
Na het presenteren van het nieuwe concept zijn we vol gegaan voor het daadwerkelijk bereiken van juist die doelgroep waar Baden in luxe voor bedoeld is. Om al vroeg in de customer journey, in de oriëntatiefase, bij de juiste mensen in beeld te zijn, hebben we flink aan de eigen zichtbaarheid op diverse kanalen gewerkt. De ontwikkeling en creatie van eigen, inspirerende content was het uitgangspunt: beelden met een luxe uitstraling die de doelgroep aanspreken en inspireren, juist in die eerste fase van de customer journey. Door dit op diverse kanalen in te zetten en ook in de eigen zichtbaarheid en organische vindbaarheid in Google te investeren, hebben we eenheid gecreëerd en daarnaast veel extra verkeer kunnen genereren.
Helemaal passend bij het Baden in luxe-concept is het lookbook dat we jaarlijks in samenwerking met Laurens maken: een fysieke brochure vol luxueuze beelden van eerder opgeleverde badkamers. Het boek boordevol inspiratie is via de website verkrijgbaar, als eerste opstapje voor het maken van een afspraak om de showroom te bezichtigen. De aanvragen groeiden explosief: van 65 in 2018 naar maar liefst 988 in 2020.
Bij de inzet van verschillende kanalen; het lookbook, de website en social media springt qua bereik Pinterest er toch wel uit. Zo hebben de pins en borden van Laurens Badkamers op dit inspiratieplatform in 1,5 jaar tijd zo’n 6,3 miljoen impressies opgeleverd. Dit bereik werd behaald zonder nog maar een euro te adverteren!
Dat Laurens Badkamers onder een steeds grotere doelgroep bekend wordt, is niet alleen te zien aan de toename van de zoekopdrachten in Google, maar ook aan het aantal volgers op social media dat maar blijft stijgen. Zeker na samenwerkingen met influencers Kim Kötter en Kalvijn; nadat een van de twee een story op Instagram plaatste waarin Laurens Badkamers werd genoemd, zagen we een directe stijging. Het account ging binnen drie jaar van 400 naar 2555 volgers. Op de website ging het aantal bezoekers van 14.000 in 2018 naar 33.500 in 2020.
Juist omdat inspiratie, persoonlijke aandacht en maatwerk zo belangrijk is bij Laurens Badkamers, zijn de hoofddoelen op de website het aanvragen van een lookbook en het maken van een afspraak om de showroom te bezoeken. Met bijna 1000 lookbook aanvragen, 14 nieuwe top 3 posities en 44 nieuwe top 10 posities in Google, en in het verlengde daarvan ook een flinke stijging in het aantal showroombezoeken is het afgelopen jaar zeer succesvol te noemen. We zijn nu klaar voor de volgende stap. In 2021 lanceren we een nieuwe website met een nieuwe structuur. Daarnaast gaan we aan de slag met het automatiseren van de opvolging van aanvragen van het lookbook of een afspraak in de showroom. Uiteraard wel in een stijl die past bij het concept: persoonlijk, inspirerend en luxueus.