Open/close menu Menu

Nieuw in Google Ads: beeldextensies

Dex Langejans
Geschreven door: Dex Langejans
Laatst bijgewerkt: 20 juli 2021 Leestijd: 6 min

Google heeft het mogelijk gemaakt om afbeeldingen aan je online advertentie toe te voegen. Een jaar geleden lanceerde ’s werelds grootste zoekmachine het ‘Image Extension beta program’ al voor een beperkt aantal accounts, maar inmiddels wordt ook in Nederland een bèta versie uitgerold. Onze SEA specialisten Dex en Jordy zagen dit als een perfect voorzetje van Google om voor onze klanten online nog meer te gaan scoren.

Beeld extenties beeldextensies

Boodschap versterken

In online advertenties wil je zo veel mogelijk aantrekkelijke informatie over je bedrijf tonen om potentiële klanten aan te trekken. De toevoeging van beeld op je bestaande tekstadvertentie kan de boodschap versterken, de impact vergroten en je advertentie visueel aantrekkelijker maken. Onze SEA specialisten experimenteren hier nu mee bij onze klant Toelevering Online en verwachten dat dit een flinke boost zal geven aan de CTR (Click Through Rate).

Bij Toelevering Online is de beeldextensie in de advertentie direct toegepast

Eenvoudig en effectief

De uitbreiding bevindt zich nog in de ontwikkelfase, maar ziet er nu al veelbelovend uit. Handmatig kunnen vierkante en liggende afbeeldingen aan de Ads-campagnes worden toegevoegd. Daarnaast kan je Google ook zelf relevante afbeeldingen van de landingspagina laten zoeken om, na kwaliteits- en relevantiecontrole, op het advertentieplatform te tonen. De afbeeldingen zijn net als de tekst klikbaar en worden op basis van dezelfde CPC in rekening gebracht. Een eenvoudige en effectieve manier om je kwaliteitsscore te verhogen en daarmee de kosten per klik te verlagen.

Remo Outila Brian van Moddit