Spannend nieuws! Met onze case over de datagedreven kennisbank is Moddit samen met Toelevering Online genomineerd voor een Friends of Search Award in de categorie Best SEO. Een toonaangevende nominatie, die we hebben bereikt vanuit een intensieve samenwerking met een van onze oudste klanten. In deze wedstrijd staan we tegenover Mollie en Pearle Opticiens.
De case waarmee wij en kozijnenleverancier Toelevering Online de nominatie verdienden, omschrijft een zelfontwikkelde, datagedreven kennisbank. Hiermee behaalde Toelevering Online 35 procent meer omzet, verminderde de druk op de klantenservice en steeg de klanttevredenheid van een 6,2 in januari 2022 naar een 8,4 in juli. De informatie in en ontwikkeling van de kennisbank baseerden we op zoektermanalyes, websitedata en data van de klantenservice. Deze informatie verdeelden we vervolgens over acht overzichtelijke categorieën (clusters), die we gemakkelijk kunnen updaten: toekomstbestendig dus. SEO-juryvoorzitter van de Friends of Search Awards Barry Adams over de drie genomineerden: “We waren onder de indruk van het niveau van professionaliteit en slim gebruik van bewezen SEO-tactieken om uitstekende resultaten te behalen voor de website en het bedrijf als geheel.”
In vijf jaar tijd is Toelevering Online uitgegroeid tot de grootste leverancier van kozijnen in Nederland, met bijna 50 miljoen omzet per jaar. Een prestatie waar Moddit vanaf het eerste concept een bijdrage aan heeft geleverd als digital partner. Van het kiezen van de merknaam tot het opstellen van de complete marketingstrategie: Moddit en Toelevering Online werken al jarenlang effectief samen om de beste (online) resultaten te behalen. Via de online configurator kunnen klanten van Toelevering Online eenvoudig hun maatwerk kozijnen samenstellen, waarna ze vanaf vijf werkdagen worden afgeleverd op de gewenste locatie. Kuno Tanke, Manager E-commerce en Marketing Toelevering Online: “Een fijne samenwerking, die echt zijn vruchten af heeft geworpen. Dat onze werkzaamheden nu internationaal worden erkend door deze nominatie, is natuurlijk super, vooral nu we onze business uitbreiden naar België.”
Door de intensieve samenwerking werken de bedrijven continu aan de groei van Toelevering Online. SEO specialist Wout: “De nominatie voor een Friends of Search Award duidt voor ons aan dat we op de goede weg zijn. Het is bovendien een hele eer om tussen deze grote namen op de lijst te staan!”
Bij Moddit dagen onze ambitieuze specialisten zichzelf continu uit door de lat steeds hoger te leggen. Daar is deze case een mooi voorbeeld van. Wout: “Wij monitoren altijd nieuwe ontwikkelingen in de markt en waar mogelijk passen wij nieuwe ontwikkelingen en opgedane ervaring en kennis toe. De zelf ontwikkelde kennisbank van Toelevering Online was een team effort en de nominatie is een prachtige beloning voor ons werk. De award daadwerkelijk winnen zou echt de kers op de taart zijn.“
Friends of Search is een van de grootste search-conferenties van Europa, georganiseerd door brancheverenigingen DDMA en VIA. Tijdens het evenement worden de Friends of Search Awards uitgereikt: Best of SEO en Best of SEA. Hierbij beoordeelt de jury een zestal cases op hun onderscheidend vermogen op gebied van helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. In de categorie Best of SEO zijn Toelevering Online, Mollie en Pearle Opticiens genomineerd. Voor Best of SEA zijn dit HEMA, Landal Greenparks en RRS. De winnaars mogen zich schalen tot de besten binnen de search industry.
Op 23 maart reizen we samen met Toelevering Online af naar Amsterdam, waar de jury tijdens het Friends of Search Fest de winnaars bekendmaakt. Tanke: “Wij zijn blij met een nominatie, maar hopen natuurlijk de hoofdprijs mee terug naar Nijverdal te nemen en onze case te mogen presenteren op het podium in de Kromhouthal.”