Techniek

Deze veranderingen gaven een boost aan Moddit als digital agency

12 mei 2021 4 min. leestijd Els de Witte

De online wereld staat nooit stil en wij al helemaal niet. Het is voor ons niet een kwestie van bijbenen, maar we willen vooroplopen. Daarvoor moet er soms effe een tandje bijgeschakeld worden. Met meer specialisatie en (technische) innovatie over de hele linie, groeide Moddit uit van webbureau tot volwaardig digital marketing partner. De verbeteringen van de afgelopen periode vonden plaats bij de hosting, techniek, telefonie en werkwijze.

Safety first

Het beheer van onze servers is sinds eind vorig jaar ondergebracht bij Shock Media. Specialistische activiteiten als de bewaking van de hosting, wat we voorheen zelf verzorgden, is bij deze professionele partner in veilige handen. Ze maken realtime backups, opgeslagen in geografisch verschillende datacentra, en hun hostingomgeving voldoet aan de hoogste internationale norm voor informatiebeveiliging. Daar hebben wij dus helemaal geen omkijken meer naar, het technisch onderhoud blijven we wel zelf verzorgen.

Op volle snelheid

Samen met Shock Media hebben we een schaalbare Private Cloud ingericht. Het toevoegen van extra capaciteit is hierbij altijd mogelijk, hierdoor bewaken we een goede performance van onze websites. Front-end developer Kevin Brinkman vertelt over de positieve resultaten die dit voorjaar bij onze klant Skoledo meteen in de praktijk zichtbaar werden: “Voor deze aanbieder van e-learnings hebben wij een maatwerkserver opgezet waardoor de studenten van Skoledo van de maximale performance profiteren. De veiligheid is gegarandeerd en er kunnen nu met gemak honderden, sterker nog, wel duizenden deelnemers tegelijk een examen maken.”

Vitaliteitsrapport Google Search Console voor en na de migratie: we zien een flinke verbetering in de paginasnelheid

Wel zo overzichtelijk

Voor het beheren van updates van onze websites maken we sinds kort gebruik van een door onszelf ingericht dashboard. Kevin licht toe: “Hier hebben we de monitoring, updates en caching voor al onze websites op één plek.” Het grootste voordeel van dit eigen dashboard is het monitoringssysteem dat alle sites in één overzicht weergeeft en continu checkt of elke site wel bereikbaar is en of er backups worden gemaakt. “Je zou bijna denken dat we nu achterover gaan leunen, het tegendeel is waar, we kunnen ons nu juist nog meer focussen op het inrichten, monitoren en optimaliseren van de sites.”

Het eigen dashboard met monitoringssysteem

Je spreekt met Moddit…

Het is al haast niet meer voorstellen hoe we elke dag met z’n allen op één kantoor werkten. Soms net een kippenhok, maar ook heel gezellig en vooral praktisch; je schakelde de telefoon zo door of liep even naar het bureau van je collega. Telefonisch en per mail konden klanten ons prima bereiken, maar hier viel ook nog wel wat winst te behalen. Het thuiswerken zette vorig jaar wat extra vaart achter het optimaliseren van onze telefonie. Reggestad ICT zorgde voor een perfecte oplossing.

I AM overal

Als je nu naar ons centrale nummer belt, krijg je eerst de keuze uit sales, technische support, administratie of algemeen, hierdoor komen klanten veel sneller bij de juiste medewerker terecht. Als er buiten openingstijden wordt gebeld of als de betreffende persoon niet aanwezig is, hebben we nu de optie ‘voice ticket aanmaken’. Dit ticket komt in ons klantenservicesysteem JIRA Service Deck terecht en kan via hier direct behandeld worden. Reggestad ICT liet ons ook kennismaken met de zogenoemde internet telefoon client I AM. Een app waarmee we overal via onze mobiel, laptop en tablet kunnen bellen.

Dankzij de app I AM schakelen we nu vanaf kantoor ook eenvoudig door naar een thuiswerker

Sprintjes trekken 

Efficiënt werken betekent in theorie: zo veel mogelijk doen in zo min mogelijk tijd. In de praktijk betekent het ook: werkprocessen aanscherpen en problemen vroegtijdig onderscheppen. Het klinkt niet alleen mooi, wij ondervonden de afgelopen maanden dat het ook echt werkt! Moddit groeit door tot een agile organisatie door onder meer de toepassing van de app JIRA. Deze werktool geeft een boost aan onze nieuwe manier van werken, dankzij sprintplanning, issuebeheer, servicedesk en integratie.

Eigen takenpakket

Onze jongens van techniek gingen als eersten met JIRA aan de slag. Met de lering die we daaruit trokken, spreiden we het nu ook uit naar ons marketingteam. Via de backlogs plant iedereen per project zijn of haar taken, uren en prioriteiten in. Ook klanten geven we inzicht in de projecten; we vinden het belangrijk dat we hen nauw betrekken bij het proces. Dankzij uitgebreide dashboards kunnen we elk traject volgen, rapporteren en evalueren, om zo te blijven verbeteren.

JIRA geeft overzichtelijk weer wat er voor welke klant gedaan moet worden

Meer weten?

Wil je meer weten over onze (technische) veranderingen of ben je benieuwd naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op! 

Meer weten? Neem contact op met de auteur:

Els de Witte

Els de Witte - Content specialist

0548 612 805 - els@moddit.nl

Samen het verschil maken?

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×